hummingbird تغییر اساسی در الگوریتم هستهی گوگل بود تا تلاش و تعهد او را برای فهمیدن هرچه بیشتر و بهتر مقصود کاربر از جستوجو نشان دهد. طبیعتا وقتی گوگل مقصود و هدف اصلی کاربر از سرچ را بهتر بفهمد میتواند مرتبطترین، کاملترین و بهترین پاسخها را دراختیار او بگذارد.
hummingbird آمد تا هم بهتر از گراف دانش (Google Knowledge Graph) استفاده کند و هم جستوجوی معنایی گوگل (Google Semantic Search) را تقویت کند، و درنتیجه از عبارت (زبان) جستوجوکننده به قصد او پی ببرد و آنچه را که او واقعا بهدنبالش است برایش پیدا کند.
گراف دانش پایگاهدادهای عظیم از اطلاعات دربارهی آدمها، مکانها و چیزها. مثلا وقتی کسی سرچ میکند «فاصلهی زمین تا ماه چهقدر است؟»، گوگل پاسخ را از گراف دانش میدهد.در گراف دانش واقعیتها ثبت و ضبط میشوند.
گوگل میخواهد به مفاهیم پنهان در پشت واژهها و عبارات پی ببرد. او بهدنبال عبور از text (زبان و کلمات و لغات) است. و میخواهد به مقاصد و زمینهها (Context) برسد.
این الگوریتم مستقیما تاثیری بر سئوی سایت شما نمیگذارد. اگر زمانی هم رتبه از دست دادید یا جایگاهتان تغییر کرد، به احتمال خیلی خیلی زیاد کار مگسخوار نیست. اول الگوریتمهای دیگر را چک کنید. نکته اینجاست که الگوریتم مگسخوار بیشتر از اینکه تهدید باشد فرصت است برای سئوی سایت شما!
چرا فرصت ؟
به دو دلیل: اول، چون گوگل بیش از پیش به شما میگوید وبسایت و محتواها چه ویژگیهایی باید داشته باشند تا نظر مگسخوار را جلب کنند. مهمترین ویژگی نزدیکشدن گوگل به زبان طبیعی و انعطافپذیر و پویای آدمهاست و فاصلهگرفتن از کلیدواژههای ازپیشتعیینشده و خشک. و دوم، شما میدانید باید شروع کنید و وبسایت را برای نوع دیگری از جستوجوها (Conversational Search) هم بهینه کنید.