یکی از شناخته شده ترین الگوریتم های گوگل است و الگوریتم پاندا کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربران را مورد بررسی قرار می دهد.
علت اصلی وجود این الگوریتم این است که محتوای بی کیفیت را شناسایی و با آنها مبارزه کند.
براساس این الگوریتم محتواهای کوتاه و بی ارزش دیگه نشان داده نمی شوند و نتایج جستجو برای محتواهای باکیفیت و جذاب زیاد می باشند.
برخی مسائل مهمی که الگوریتم پاندا باید روی آنها تمرکز داشته باشد:
1. محتوای کم
2. محتوای تکراری
3. محتوای بی کیفیت
4. محتوای نامعتبر
5. عدم هماهنگی عبارت جستجو با محتوا