هنگام تصمیمگیری برای طراحی سایت ، الویت اصلی را باید تکمیل پالت رنگی وبسایت دانست.
یک طراح حرفهای اهمیت انتخاب پالت رنگی، بر اساس برند تجاری را میداند.
رنگها بر اساس پالت رنگی مورد استفاده در واقع باعث واکنشهای احساسی میشوند.
رنگها میتوانند بر قضاوت کاربران از وبسایت شما تاثیر بسیار زیادی بگذارند و اگر به خوبی انجام شوند میتوانند هر بازدیدکنندهای را تحت تاثیر قرار دهند.
خوشبختانه رنگها باعث افزایش 80% شناخته شدن برند میشوند.
بنابراین اگر کسبوکار شما از قبل یک رنگ تعیین شده دارد، ضروری است تا این رنگ را در طراحی وبسایت خود قرار دهید.
به عنوان مثال، برندهایی که میخواهند احساس خلاقیت و تخیل را در کاربر ایجاد کنند، از رنگ بنفش استفاده می کنند. در حالی که برندهای که میخواهند حس تعادل و آرامش را ایجاد کنند، به سمت سیاه و سفید متمایل هستند.
رنگ میتواند نقش عمدهای در نشان دادن شخصیت برند داشته باشد.
ممکن است افراد متوجه این موضوع نباشند که رنگ قرمز یک شرکت، برای ایجاد حس هیجان طراحی شده است،اما این رنگ به خوبی این کار را انجام میدهد و کاربر را تحت تاثیر قرار میدهد.
سه نوع پالت رنگی به طور گسترده وجود دارد که میتوانید برای ایجاد هماهنگی استفاده کنید. مشابه، تک رنگ و مکمل
مشابه:
رنگهایی تشکیل شده است که در چرخ رنگ کنار یکدیگر قرار دارند.و یکی از سخت ترین طرح های رنگ است.
تک رنگ:
همانطور که از نامش مشخص است، از یک رنگ تشکیل شده اما شدت سایهها متفاوت است.
مکمل:
این طرح از رنگهایی تشکیل شده است که بر روی چرخ رنگ دقیقا مقابل یکدیگر قرار دارند.