سئو خارجی چیست؟
همانطور که میدانیم سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجوگر است.
دو نوع سئو وجود دارد: 1_خارجی 2_داخلی.
سئو خارجی که به آن “off page seo”هم گفته میشود،شامل تکنینک هایی است که در
خارج از وب سایت انجام میگیرد.
سئو خارجی شامل موارد بسیار دیگری مانند لینک سازی و شبکه های اجتماعی و سئو محلی میباشد.
لینک سازی
موتورهای جستجوگر از لینک ها برای دو مورد استفاده میکنند:
- کشف صفحات جدید
- چگونگی تعیین رتبه وبسایت در فهرست نتایج جستجو
از دید متخصصان و فعالان حوزه وب، بیشترین میزان اهمیت و حساسیت را لینک سازی خارجی دارد.با استفاده از پیوندهای تبلیغاتی و لینک سازی می توانید باعث بهبود وضعیت وب سایت خود شوید.
سئو محلی
اگر کسب و کاری دارید که به طور محلی و در منطقه ای خاص فعالیت دارد و محل کاربران هم برای شما مهم است،باید به سئو محلی توجه کنیم زیرا با استفاده از آن میتوانیم برند خود را در بین مشتریان یک محل جا بندازیم،از نظر مشتریان راضی برای جذب مخاطب بیشتر استفاده بکنیم و اعتماد بیشتر گوگل را برای برندمان کسب کنیم.
سئو خارجی چه کمکی به سایت ما میکند؟
اگر تمام عوامل و فاکتورهایی که بر سئو خارجی تاثیر میگذارند را رعایت کنیم،باعث رتبه دهی
به سایت در موتورهای جستجوگر و دیده شدن سایت میشود.
تفاوت سئو خارجی و داخلی؟
همانطور که از نامشان معلوم است،یکی در داخل سایت و دیگری در خارج سایت انجام میگیرد. سئوی داخلی همه ی مواردی است که میتوانید مستقیما در وبسایت خود قرار بدهید و کنترل کنید. مانند: محتوا، تگ عنوان، استفاده از کلمات کلیدی،لینک های داخلی و…
اما سئو خارجی شامل اقداماتی است که خارج از وبسایت اتفاق میافتد مانند: ایجاد لینکها و موارد ذکر شده در وبسایتهای دیگر درباره سایت شما.
مزایای آن برای کسب و کار:
- بهبود رتبه ی سایت در موتورهای جستجو
- ورود کاربران رسانه های مختلف
- افزایش اعتبار و کسب درآمد
- افزایش ترافیک