به دست آوردن رتبه بالا در گوگل غیر ممکن خواهد بود؛ مگر اینکه مراحل سئوی صحیح را انجام دهید.
رتبه گرفتن وبسایت در صفحه اول گوگل، در گذشته بسیار آسان بود.
بسیاری از افراد کلمات کلیدی را به عنوان اضافه میکردند، برخی به توضیحات اضافه میکردند.
کپی و تغییر محتوا و نیز ساختن هزاران بکلینک برای بدست آوردن رتبه بالا در گوگل از جمله کارهایی بود که در گذشته انجام میشد.
برخی وبسایتها ممکن است قادر به کسب رتبه موقتی شوند، اما زمانی که گوگل ببیند وبسایت از بهترین شیوهها استفاده نمیکند رتبه آن را کاهش خواهد داد.
گوگل به سایتهایی اهمیت میدهد که برای افراد ارزش قائل باشند.گوگل، الگوریتم خود را چند ماه یکبار بروز رسانی میکند تا با اسپم مبارزه کند و مرتبط ترین نتایج دریافت شود.
مراحل انجام سئو برای رسیدن به رتبه بالا در گوگل:
1- تحقیق کلمه کلیدی (Keyword Research):
این مرحله یکی از مهمترین بخش فرایند سئو است، تحقیق کلمه کلیدی فرایند شناسایی مرتبط ترین کلمات کلیدی برای وبسایت است.
2- بهینه سازی کردن تگ های عنوان:
بسیار مهم است که عناوین شما مختصر و قابل درک باشند.
3- ایجاد عنوانهای متای مرتبط:
پس از عنوان، توضیح متا اولین چیزی است که افراد هنگام بازدید از محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل می بینند.
4- آنالیز رقبا:
این مرحله به شما کمک میکند تا با کسب ایدههای خوب و کمی تغییر در روشهای رقبا بتوانید مشتریان را به سمت خود هدایت کنید.
5- بهینهسازی سئوی داخلی (On-Page SEO):
6- بهینهسازی سئوی خارجی (Off-Page Optimization):
لینکها برای رتبه بندی و ایجاد اعتماد بسیار مهم هستند.باید لینکها را از وبسایتهای معتبر به دست آورید و آنها باید با کار شما مرتبط باشند.
7- پیادهسازی URLهای کاربر پسند:
در هنگام طراحی URL خود، همیشه در مورد آنچه که برای موتور جستجو و همچنین کاربر بهترین است، فکر کنید.
8- استفاده از خصوصیات Alt برای تصاویر:
با توجه به اینکه جستجوهای تصویری بخشی جدایی ناپذیر از سرویس گوگل است، مهم است که تصاویر خود را بهینه سازی کنید تا بتواند گوگل آنها را درک کند.
9-لینک دادن به سایت های مرتبط:
لینک دادن به سایتهای خارجی مرتبط یک روش عالی جهت ارائه زمینه بزرگتر برای متن شماست.
10-ارتقا دادن سرعت سایت:
سایتهایی با بارگذاری سریع توسط موتورهای جستجو و همچنین توسط کاربران ترجیح داده میشوند.
درنتیجه شما باید محتوای خود را بروز نگه دارید و به طور منظم محتوای جدید ایجاد کنید.