Page Layout Algorithm

نکاتی درباره ی Page Layout Algorithm گوگل

سئو سایت فقط لینک‌سازی یا تولیدمحتوا نیست. سئو سایت به وب دیزاین نیز مربوط می‌شود.

برای سئو سایت نیاز است که طراحی سایت و ساختار سایت نیز ویژگی‌هایی داشته باشد. 

ویژگی‌هایی که تعامل راحت و بی‌دردسر و بی‌اختلال کاربر با سایت را ممکن کند.

UX سایت مهم است چون به رضایت کاربر مربوط شده و رضایت کاربر هم به گوگل مربوط می‌شود.

و سایتی که نتواند کاربرش را راضی کند، نمی‌تواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه‌ی خوبی داشته باشد.

بنابراین یکی از تکنیک‌های سئو مدرن بهینه‌ کردن تجربه‌ کاربری است.

آپدیت Page Layout با آن سایت‌هایی سروکار دارد که در ساختار صفحاتشان تبلیغات ایستای خیلی زیادی را

قرار داده و کاربر را مجبور می‌کنند آن تبلیغات را ببیند تا به محتوایی که دنبالش است برسد.

وب دیزاینر ساختار و قالب اصلی تمام صفحات سایت را طراحی می‌کند.به ساختار اصلی هر صفحه از سایت Page Layout یا طرح بندی  می‌گویند.به همین دلیل در وب فارسی نام این آپدیت را الگوریتم طرح بندی گوگل گذاشته‌اند.

وب دیزاینرها هر صفحه از سایت را براساس اندازه‌‌ی اسکرین دستگا‌های مختلف با خطی فرضی به دو قسمت تقسیم می‌کنند: 

  • Above The Fold: از بالای صفحه تاجایی‌که کاربر مجبور می‌شود صفحه را اسکرول کند. یعنی هرچیزی که در این قسمت قرار بگیرد، کاربر آن را بدون اسکرول‌کردن می‌بیند. 
  • Below The Fold: هر محتوا و المانی که کاربر برای دیدنش نیاز دارد صفحه را اسکرول کند. 

لگوریتم پیج لایوت سایت‌ها را جریمه می‌کند اما نه جریمه‌ای خیلی سنگین که باعث نمایش‌ندادن سایت در نتایج جستجوها شود.

الگوریتم Page Layout نشان می‌دهد که تجربه کاربری و وب دیزاین کاربرپسند چه‌قدر برای سئو سایت مهم است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.