گوگل برت

الگوریتم برت گوگل

کلمه BERT از عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفته شده است و به یک مدل زبانی اشاره می‌کند. معنی لغوی این عبارت «ارائه‌ کدگذاری شده دو مسیره از انتقال‌دهنده‌ها» است. این مدل زبانی برای تشخیص معنی صحیح کلماتی که چند ترجمه دارند، در جمله به کار می رود.  از دیگر نتایج الگوریتم برت بر […]

فرانت اند و بک اند

تعریف و مقایسه بک اند و فرانت اند

بک اند (Backend) چیست؟ به فردی که با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف، ارتباط را میان سرور و دیتابیس برقرار می‌کند را توسعه دهنده بک اند “Backend Developer” می گوییم. بک اند، به بخشی از یک وب سایت یا نرم افزار می‌گویند که برای کاربران قابل مشاهده نیست. تکنولوژی های بک اند عموما شامل زبانهای برنامه […]

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال

  (Technical SEO) به مجموعه اقدامات فنی برای بهینه‌سازی سایت گفته می‌شود که کمک می‌کند خزنده‌های موتورهای جستجو متوجه بشوند وب‌سایت موثری دارید و تلاش می‌کنید بهترین تجربه را برای کاربران رقم بزنید. سئو تکنیکال نیز مانند سئو داخلی و خارجی چک لیست مشخصی دارد که باید تمامی این موارد را به درستی رعایت کنید […]

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا گوگل

یکی از شناخته شده ترین الگوریتم های گوگل است و الگوریتم پاندا کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربران را مورد بررسی قرار می دهد. علت اصلی وجود این الگوریتم این است که محتوای بی کیفیت را شناسایی و با آنها مبارزه کند. براساس این الگوریتم محتواهای کوتاه و بی ارزش دیگه نشان داده نمی شوند […]

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن، در واقع فیلتری است برای مقابله با سایت‌هایی که قصد دارند از طریق روش‌های اسپم مثل  لینک سازی اسپم و پر کردن صفحه با کلمات کلیدی در نتایج جستجوی گوگل، تغییر ایجاد کنند و سایت خود را به رتبه‌های بالاتری بیاورند. الگوریتم گوگل پنگوئن تلاش می‌کند سایت‌هایی که اسپم به نظر می‌رسند را […]

الگوریتم مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

hummingbird تغییر اساسی در الگوریتم هسته‌ی گوگل بود تا تلاش و تعهد او را برای فهمیدن هرچه بیشتر و بهتر مقصود کاربر از جست‌وجو نشان دهد. طبیعتا وقتی گوگل مقصود و هدف اصلی کاربر از سرچ را بهتر بفهمد می‌تواند مرتبط‌ترین، کامل‌ترین و بهترین پاسخ‌‌ها را دراختیار او بگذارد. hummingbird آمد تا هم بهتر از گراف […]

فوتر

نقش footerدر طراحی سایت

فوتر قسمتی است که در پایین سایت قرار گرفته و در تمامی صفحات مشترک می باشد. اهمیت فوتر در طراحی سایت کم تر از اهمیت منو نیست. یک فوتر حرفه ای به وبسایت شما اعتبار می دهد. در نتیجه کسب و کار شما در نگاه مشتری حرفه ای تر و بزرگ تر جلوه خواهد کرد. […]

نقش hover در طراحی سایت

 هاور رویدادی در سایت می باشد که با حرکت اشاره گر ماوس بر روی قسمت خاصی از متن یا تصویر اتفاق می افتد. مثلا به حرکت اشاره گر ماوس بر روی متن، متن مورد نظر تغییر سایز، تغییر رنگ و … می دهد. در واقع طراح سایت با این کار در تلاش است که توجه و نظر کاربر را […]

ویژگی شرکت طراحی سایت معتبر

شرکت طراحی سایت معتبر با استفاده از تخصص و مهارت خود می‌تواند بازدیدکنندگان سایت را به مشتریان ثابت و وفادار تبدیل کند. این متخصصان پس از انجام کلیه مراحل طراحی سایت، با ایجاد یک وب‌سایت تمیز و ساده می‌توانند بیشترین تاثیر را در بدو ورود بر روی بازدیدکننده بگذارند؛ در این صورت بازدیدکننده سایت شما را […]

طراحی سایت رسپانسیو

قابلیت واکنش گرایی سایت یا ریسپانسیو بودن (responsive) این است که وب سایت امکان تطبیق خود را با صفحه دستگاه های گوناگون اعم از گوشی هوشمند یا لپ تاپ و کامپیوتر و … داشته باشد تا بازدید و استفاده از وب سایت به راحتی صورت گیرد. امروزه کاربران از بی شمار نمایشگر در ابعاد بزرگ […]